Discover with Timothy
21st Anniversary as Content Creator

Menginap di Hotel Flamingo By The Beach

Hotel Flamingo By The BeachPenginapan kami di Hotel Flamingo By The Beach (3 Mac, 2017)

English

Pada 3 & 4hb Mac, 2017, saya dan isteri saya telah mendapat peluang membuat penginapan tinjauan dekat Hotel Flamingo By The Beach, sebuah hotel tepi pantai di Tanjung Bungah, Pulau Pinang. Kami menginap atas jemputan hotel itu. Seperti biasa, kami tiba pada petang Jumaat dan bertolak dari hotel pada petang Sabtu. Sekali lagi, tak cukup masa nak menikmati setiap kemudahan hotel. Apa boleh buat, kami orang sibuk, dan masa berjalan dengan begitu cepat!

Bilik yang mula-mula diberikan kepada kami adalah bilik perokok. Kami terlupa nak beritahu hotel itu yang kami nak bilik bukan perokok. Sebaik sahaja kami masuk bilik itu, dah terasa bau rokok, oleh itu kami pun terus minta bilik lain. Bilik baru yang diberi kepada kami mendapat pemandangan laut dengan Pulau Tikus.

Setiap tinjauan hotel, atau "hotel review" merupakan peluang untuk makan dan makan lagi. Samalah juga di Hotel Flamingo By The Beach. Sarapan yang pertama ialah bufet waktu petang. Ini diikuti dengan bufet sarapan pagi, dan kemudiannya bufet tengahari. Memang tak sempat lapar! Restoran utama di hotel ini dipanggil Flamingo Cafe, dan saya sempat mengenali ketua restoran, iaitu Encik Mokhtar Osman, dan ketua dapur, iaitu Chef Euzginz Lim.

Oleh sebab kolam renang Hotel Flaminga begitu menarik, saya juga mencari peluang untuk menggunakannya. Kolam renang hotel ini berada di tepi Flamingo Cafe. Selepas berenang seketika di sana, saya dan isteri pergi berjalan-jalan di tepi pantai. Kemudian kami dibawa meninjau jenis-jenis bilik yang terdapat di hotel ini.

Masa beredar dengan begitu pantas, dan tak lama sahaja dah tiba masa untuk mendaftar kecular. Kami bertolak dari Hotel Flamingo pada 2pm petang dengan rasa begitu seronok, walaupun cuti ini pendek sahaja.

Flamingo By The Beach Hotel Flamingo By The Beach Hotel (3 Mac, 2017)

Flamingo By The Beach HotelPemandangan Tanjung Bungah pada waktu malam. (3 Mac, 2017)

Flamingo By The Beach HotelMenikmati fajar dari bilik kami. (3 Mac, 2017)

Flamingo By The Beach HotelBersarapan di lanai, dengan kolam renang di belakang kami. (3 Mac, 2017)

Flamingo By The Beach HotelMenikmati muzik di lounge. (3 Mac, 2017)

Flamingo By The Beach HotelKolam Renang Hotel Flamingo - ia mempunyai logo hotel pada dasar kolam. (3 Mac, 2017)

Flamingo By The Beach HotelDi bawah payung Flamingo. (3 Mac, 2017)

Flamingo By The Beach HotelMenikmati pantai di Hotel Flamingo. (3 Mac, 2017)

Flamingo By The Beach HotelDi laman Suite Presiden Hotel Flamingo. (3 Mac, 2017)

Kembali ke laman utama Hotel Flamingo

Maklumat

Menikmati Hospitality Hotel

Untuk mengesyorkan hotel kepada pembaca lama kami, kami telah berpeluang menginap di hotel-hotel dalam senarai ini. Biar kami tunjukkan.

Senarai Hotel di Pulau Pinang dan Hotel di Malaysia

Halaman web terkini di Penang Travel Tips

Discover with Timothy YouTube Channel

Discover with Timothy Food YouTube Channel

Learn Penang Hokkien YouTube Channel

SojiMart Videos

Kenali Pulau Pinang, Jalan Demi Jalan

Mencari maklumat mengenai Pulau Pinang? Gunakan Peta Jalanraya Pulau Pinang. Klik pada jalan untuk mendapat maklumat terperinci.

Discover with Timothy

Lebuh Bukit Jambul Roundabout Narrated Walking Tour

Bukit Jambul Elevated U-Turn Narrated Walking Tour

Bayan Baru Walking Tour
© 2003-2023 Timothy Tye. Hakcipta Terpelihara.